onsdag den 20. november 2013

Syg, med syg på.

Jeg har nu i flere dage ligget syg og det er jeg efterhånden ved at være træt af. 
Man når jo igenting og hele ens dag bliver vendt op og ned. Så i dag, da jeg synes det gik lidt bedre, besluttede jeg mig for at jeg altså skulle have noget andet at spise en yogurt.
 Så besluttede mig for at lave en omgang chili con cane. Jeg har aldrig været fan at chili con cane, men efter en opskrift som jeg fandt i boligliv. Er det blevet et helt hit for mig. 
Tænker at når den nu ligger på deres egen hjemmeside, så kan jeg godt tillade mig at dele den med jer her også :-). 

Jeg benytter mig ikke af deres tilbehør, men putter til gengæld revet gulerødder ned i også. Så nøjes jeg også med en chili og ingen koriander.


1 løg
2 røde chilier
1 spsk. ekstra jomfruolivenolie
500 g hakket oksekød 3-7 %
2 fed hvidløg
1 tsk. stødt spidskommen
1 tsk. stødt koriander
1 stor dåse tomatpure (140 g) 
1 dl okse- eller kalvebouillon 
1 dåse hakkede tomater
1 dåse røde kidneybønner
ca. 25 g hakket mørk chokolade
salt og peber



1. Hak løget. Flæk chilierne, skrab kernerne ud, og hak chilierne fint. 
2. Varm olien i en stor gryde, og svits løg og kød et par minutter. Tilsæt chili, presset hvidløg og krydderier, og vend det hele godt sammen. Steg i ca. 10 min. 
3. Kom tomatpure, bouillon og hakkede tomater i gryden, og lad simre ved svag varme i ca. 10 min. Rør undervejs. 
4. Skyl og afdryp bønnerne. Tilsæt bønner, og lad simre i yderligere ca. 10 min. Tag gryden af varmen, og smag chilien til med mørk chokolade, salt og peber.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar